האדמו"ר מקאלוב מגלה: למה רמת הציונים של התלמידים החילונים ירודה?

    בעריש פילמר 2 Comment on האדמו"ר מקאלוב מגלה: למה רמת הציונים של התלמידים החילונים ירודה?
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האדמו"ר מקאלוב פרסם בימים האחרונים מכתב שבו הוא קורא ליהודים בצרפת שישלחו את צאצאיהם למוסדות תורניים בישראל.

    במכתב כותב האדמו"ר כי "לצערנו אנו עדים לאחרונה למציאות עגומה, אשר הרבה ילדים שראיתי אותם לומדים בצרפת במוסדות שמתחנכים בהם על דרך התורה, נכנסים בעלייתם לארץ ישראל למוסדות שמתחנכים בהם בתערובת בנים ובנות".

    "ראוי שתדעו מה שמבואר בספר הזוהר הקדוש, שהקלקול בעניני קדושה גורם לעניות, ואפילו אם נולד במזל להיות עשיר, מתהפך לעני בגלל זה, וזו הסיבה, שמאז התפשטות, הכלים הטכנולוגיים ההורסים את גדרי הקדושה בשני האחרונים, התפשטה העניות, ובעיקר העניות בדעת, שירדו מאד ברמת הדעת והנהגה שכלית", כתב האדמו"ר במכתבו.

    unnamed

    "ומסיבה זו עינינו רואות שהנוער בבתי ספר כלליים הולכים ומתדרדרים, כי גירוי היצר התמידי גורם להם לשקוע בתאוה, במחשבת דיבורם ומעשיהם, וזה מטמטם את מוחם ומבלבל את שכל, ובגלל זה רמת הציונים במבחנים יורדת, וזה מביא אחר כך למתיחות ומריבות בינם לבין הוריהם שאין מרוצים מהם".

    האדמו"ר הוסיף במכתבו כי "ובפרט בארץ ישראל הסכנה גדולה ביותר, כי בחוץ לארץ יש שאיפה להצטיינות כדי להתקבל אח"כ למשרת פרנסה, מה שאין כן בארץ ישראל מחליט הצעיר שכשילך לצבא הוא כבר יתקדם להיות גדול בכשרונות, ובינתים הוא נוהג בהפקרות גמורה הגורמת לביטול צורת האנוש שבו, עד שלפעמים אף לצבא לא יכול להתקבל, וכל חייו הרוסים".

    לסיום כתב האדמו"ר: "ולכן חייבים לשלוח לבית ספר שאין לומדים שם בנים ובנות בבנין אחד, ואי נחיצות גדולה מלשלוח רק לישיבות או מוסדות תורניים, ובזכות זה תזכו להצלחה ולרוב נחת".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מי זה האדמו"ר מקאלוב?

    2. 1

      הייתי פעמים בקודש פנימה וראיתי רוח הקודש, שיהיה לו רפואה שלימה הצדיק רבי משה בן ריזל